Torsdag

I går kväll kom farmor och farfar hit och fikade lite eftersom det vart lite fikabröd kvar efter mammafikat. Barnen fick en slant var då det var Coronas 10-månadersdag. tack snälla!
När barnen somnat tog jag och Daniel en dusch tillsammans och sedan vart det mys i soffan.
I morse efter att jag lämnat Fenix på dagis så tog jag och Corona en promenad, hon somnade skönt i vagnen. I vanliga fall lägger jag bara ut henne i vagnen, jag behöver aldrig gå med henne för hon somnar så himla enkelt själv i vagnen. Idag var det så soligt och skönt på morgonen så vi tog därför en extra promenad med Embla.
Vid halv elva väckte jag Corona, vi åkte och hämtade upp Carro och sedan åkte vi ut till SUndsta och en Liten Smula som nu har flyttat dit. Precis när vi skulle gå in så kommer Mackan ut, han från Erik och Mackan, ni vet.....Undra vad han gjorde där mitt ute i skogen????Han lämnade i alla fall 2 nyfikna tjejer kvar, hihi! 
Vi åt en delikat lunchbuffé och efter det kaffe och kaka. Corona satt och log och pratade med dem andra matgästerna. Det var även en annan bebis där på 3 månader som kom förbi och snackade med Corona, hihi, han var nästan lika stor som Corona som är 10 månader! 
På vägen hem hämtade vi upp Fenix. Vid halv fem lämnade jag Fenix hos farmor och så åkte jag och Corona in till Jolarkliniken där Corona fick en spruta mot mässlingen. Den sprutan ska hon egentligen ha vid 1½ års ålder men BCV-sköterskan rekomenderade att ivi skulle ta den innan vi åkte till 'Greklan. Det går tydligen lite mässling runt omi världen. Jolar kliniken ligger i samma lokaler som Friskis och Svettis och vi var tvugna att gå igenom gymmet för att komma dit. Corona satt och lekte med leksaker i väntan på sin tur, sedan ålade hon i väg med sin militärstil i 180 ut i gymmet där hon genast fick ragg. 3 stycken unga muskelknuttekillar kom springandes och tyckte att Corona var den coolaste bebisen någonsin med sin krypstil. " Åh faan, vad cool bebis, vilken krypstil och vilken fart hon har! Coolaste bebisen någonsin! Det var det dem sa, hihi! Corona älskade såklart uppmärksamheten och gav grabbarna ett stort leende! 
Sprutan gick galant, hon sa inte ett pip! Mammas tjej är så duktig! 
När jag kom hem var Daniel och Fenix uppe hos farmor och farfar ochåt mat, vi åkte dit och jag fick oxå lite i magen. 
I går tog Daniel hem en liten grävmaskin från jobbet som han och Fenix nu på kvällen körde upp till Mikael som ska ha den imorgon. 
Nu sussar våra små änglar och Daniel och jag ska väl bara ta och slappa i soffan!
 


Härlig morgonpromenad



Här åt vi lunch

Buffébordet

Smaskens med surdegsbaguette





Gudmors klocka var spännande

Träffade en kompis

Hemma igen. Varför ska man sitta i soffan med mamma när man kan ligga i hundkorgen med Embla....



Leker på Jolarkliniken







Fenix och pappa kör grävmaskin








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0