Fika

Idag var det egentligen meningen att vi skulle hem till Tessan på mammafika med Melvin var förkyld så det vart inställt. Jag tyckte att vi kunde vara hemma hos oss då istället så så fick det bli. Tyvärr var Liam sjuk så Marie vart kvar hemma och Linda hölls sig hemma då det tydligen går lite magsjuka. Hon kom bara förbi en snabbis och lämnade tillbaka en resesäng som hon lånat av oss under påsken.
Jenny och Alexander kom i alla fall och så skickade jag ett medelande till Yvonne och undrade om hon vlle komma och det ville hon. 
Fenix var snäll och hjälpte mig att baka på morgonen. Då det inte var direkt planerat att vi skulle ha några gäster i dag så hade vi ju inte så mycket hemma. Vi slängde ihop en kladdkaka med geishachoklad i.
Efter att jag lämnat Fenix på dagis så åkte jag hem och fixade i ordning lite. 
Vi började med lite mackor och sedan fika. Corona och ALexander kröp omkring på golvet och fixade med sina leksaker. Yvonne var barnfri, eller ja hon bär ju på en liten pojke i magen! Ser så mysigt ut ! 
Yvonne hade med sig kläder till Corona som Niva vuxit ur, tack snälla!
Det vart som vanligt en lång och trevlig fikastund!
Nu har jag hämtat upp Fenix på dagis och han sitter i våran säng och tittar film. Corona ligger och sover ut i vagnen.



Fenix hjälper till med bakandet......

...medans Corona undersöker diskmaskinen

Fikat

Corona och Alexander






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0