Besök hos mormor

Fenix vaknade vid halv åtta i morse och Corona vid nio. Daniel har varit ledig idag så vi åt frukost tllsammans allihopa! Daniel åkte sedan in till förrådet och skulle ordna med en arbetsbod som han fått, jag tog då med mig barnen och åkte och hälsade på mormor på landet. Morfar jobbade.
Mormor höll på att elda ris och Fenix krattade, plockade och åt smultron, körde skottkärra och busade. Han älskar att vara hos mormor och morfar.
Vi fikade och efter det gick vi en promenad längs vattnet. Fenix tittade på alla båtar och stannade till vid lekplatsen på stranden och grävde lite med grävmaskinen. På vägen hem hittade han en badboll som han tyckte var helfestlig, han sparkade bollen hela vägen hem igen.
Efter promenaden åkte vi in till Daniels jobb, vi gick in på kontoret en stund där en arbetskollega till Daniel hade med sig sina två barn. Fenix lekte lite med dem och sedan åkte vi vidare till flygfyren och handlade. Vi åt även lunch innan vi åkte hem. Fenix vilar nu middag och Corona ligger i mitt knä och skrattar!
Ikväll blir det nog bara en lugn kväll framför tv:n. Härligt!

På landet

Hjälper till



Spanar med mormor

Eldar

Krattar

Plockar smultron



Gott!



Vattenslangen är alltid rolig





Mammas mystjej





Promenad

Lite lek på stranden

Badbollen!



Lunch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0