IKEA

I går åkte jag och barnen med farmor och farfar till IKEA i uppsala. Danieel var kvar hemma med Henkan och spacklade i hallen, det är lite lätare att få saker gjort när barnen inte är hemma.
Det vart lite shopping på IKEA, några hyllor, en byrå och lite glas. Fenix fick en tågbana av farmor och farfar som han höll ett stadigt grepp om. Vi åt lunch där oxå och Fenix fick glass till efterrätt!
När vi kom hem igen så var Daniel och Henkan nästan klara. Jag lagade mat, Vitlöksostfylld baconinlindad kycklingfilé med ris, smaskiigt!
Det vart sedan en ganska lugn kväll. Jag och Corona åkte in till norrtälje och hämtade Embla.
I morse tog jag och barnen en skön och solig höstpromenad. Fenix gick hela vägen själv. 
När vi kom hem så hade Corona somnat i vagnen så hon fick fortsätta sova medans jag och Fenix monterade ihop byrån. Fenix var så duktig och spikade i några spikar för att fästa skivan på baksidan av byrån. 
Nu sover lilleman middag och Corona sussar i min famn. 


Fenix för anteckningar om vad som ska handlas

Corona ligger och filosoferar i vagnen





I väntan på lunch











Det ärr tröttsamt att shoppa



Håller ett stadigt grepp om tågbanan



Myser med nallen





Äntligen hemma och kan leka med tåget

Coronas nya skallra







Fenix hjälper till med montering av byrån










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0