Thuns

Hihi, ja denna dag började ju kanske inte så bra. Efter att ha lämnat Fenix på dagis så åkte jag och Corona mot Thuns där vi skulle möta Jenny och Marie med deras bebisar. Jag stannade i Vreta och skulle tanka. Den automatiska haspen som håller in tankhandtaget var trasigt så jag fick hålla in handtaget. Det var ganska så trögt så jag tog med båda händerna och la ifrån mig plånboken på biltaket. Där låg även plånboken kvar när jag åkte därifrån......
När jag kom fram till Thuns ringde telefonen, det var någon som hade hittat plånboken mitt på kapellskärsvägen utan några kort i. Kontanter hade jag inga som tur var!
Det var bara att ringa länsförsäkringar, handelsbanken, icabanken och transportstyrelsen och spärra kontokort och körkort.
Jenny var snäll och lånade ut pengar till mig så jag kunde handla i alla fall!
Jag behövde egentligen inget men Det vart ett par byxor, en kofta, ett skrin och en tröja till Corona. Vi fikade oxå en sväng och satt och prata lite, det var en supertrevlig dag!
Jag hämtade upp Fenix på vägen hem. Hemma vart det mellis och sovstund. JAg och Corona hade pisskalas i soffan en stund innan hon somnade i mitt knä!
Vi har nu ätit middag och Daniel håller på och spacklar i hallen. Corona sitter i mitt knä och testar sin röst genom att skrika i falsett, hon ser så nöjd åt så!  

Härliga höstfärger på väg till Thuns



Mys i soffan































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0