Måndag

Då var det måndag igen. Fenix vaknade tidigt i morse, det är lite ovanligt. Tjugo över sex vill han upp. Han fick sin välling i vår säng och vi låg och mös en stund innan vi gick upp.
Vi hann med lite lek och bus innan jag körde ner honom till dagis. Han vart så glad att komma till dagis, han sprang upp i skogen till sina kompisar på en gång!
Corona sover fortfarande. Hon var jättetrött igår och somnade tjugo över nio. I vanliga fall brukar hon somna runt tio. I och med att hon somnade tidigare så trodde jag att hon skulle vakna lite tidigare men så verkar inte fallet vara. Hon har nu sovit i 11½ timme. Jag vet att jag tjatar om det men det är verkligen helt otroligt vad duktig hon är på att sova! Från 6 veckors ålder har hon sovit hela nätter! Det kommer säkert något bakslag men man får passa på att njuta av denna lilla ängel!
När Corona bestämmer sig för att stiga upp ska hon få frukost och sedan ska vi till norrtälje och fortsätta leta jacka. Vi ska även till mormor på landet en sväng. Hon har semester idag. Embla är där så vi passar på att hämta hem henne oxå.


Lek i sängen i morse

Redo för dagis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0