Besök hos farmor

I går åkte jag och Corona med pappa/morfar till älvsjö för att hälsa på min farmor. Vi började med att fika på McDonalds, dem har så goda chokladmuffins där! Sedan åkte vi till farmors lägenhet där vi rensade och kastade massa saker, nu är lägenheten praktiskt taget helt tom. När vi var klara i lägenheten åkte vi och åt lunch innan vi åkte till äldreboendet och hälsade på farmor. Hon ser så glad ut när hon får se Corona. Alla gamlingarna ville se på henne och prata med henne och Corona pratade tillbaka och skrattade åt dem. Hon är så bra på det viset att hon inte är blyg, inte än så länge i alla fall och jag hoppas hon behåller sin glada och nyfikna uppsyn mot andra människor men det får tiden utvisa! . Fenix har inte heller varit blyg, det är så tråkigt när dem ska vara ledsna och rädda när dem möter nya människor.
Efter besöket åkte vi hem igen och på kvällen vart det middag hos farmor och farfar.


Sitter i egen stol medans vi fikar på McDonalds

Skrattar åt morfar













Ligger och busar på golvet i farmors lägenhet medans vi rensar



Tar en tupplur

Lunchdags men Corona sitter mest och tittar på, fick smaka lite banan











Busar med morfars hand







Hälsar på gammelfarmor






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0