Mammafika

Daniel spacklade lite här hemma igår, jag satt och ammade Corona i våran säng och då kom Fenix och bäddade ner sig brevid mig. Jag satte på en film och så hade vi det lite mysigt jag och barnen.
Vi fick en ny leksakskatalog igår. Fenix satt och bläddrade ivrigt i den. " Ha den, ha den", sa han hela tiden och pekade på precis varenda sak. Det kommer bli en dyr jul, hihi!
Vid 19.00-tiden igår fick lillsnorpan feber. Vaccinet gjorde sig påminnt den här gången. Förra gången klarade hon sig från det. Daniel fick sova på nedre våningen så Corona fick ligga i sängen brevid mig så jag hade koll på henne. Hon var väldigt ledsen på kvällen och jag gav henne en alvedon och sen somnade hon utan kvällsmat.
Hon vaknade sedan vid 5.00-tiden i morse med lite feber igen, hon fick en till alvedon och somnade sedan om till nio.
Fenix kom upp vd sju och vi mös lite innan det var dags för dagis, idag var det väldigt kallt ute och eftersom barnen skulle på utflykt till kullen så vart det overallen på för första gången.
När Corona vaknade vid nio var hon feberfri så jag klädde på henne och så åkte vi i väg till Lena för lite fika. Marie och lilla Linnéa var oxå där, trevligt! Massa prat och massa fika. Vi fick jättegoda räkmackor!
På vägen hem hämtade vi upp Fenix från dagis, han sover nu. Corona har lekt med ett prasselpapper i sängen, här behöver man inte köpa dyra leksaker inte! Hon har nu lekt sig så trött att ho somnade på sängen. Gullepluttan!

När jag hämtade Fenix idag på dagis så sa personalen att Fenix är så himla duktig på att prata, han bildar hela meningar och gör sig väldigt förstådd, han ligger lite före dem andra i samma ålder i talet. Han babblar verkligen hela tiden, Daniel säger att han har det från mig, hihi, troligtvis sant!  


Fenix har myst ner sig i sängen hos mig och Corona



Mammas glada tjej innan febern kom smygande igår



Bläddrar igenom leksakskatalogen



Tittar på tv med pappa





Morgonmys

Overallen på



Frostig morgonpromenad med Embla





Glad tjej på väg på fika

Hälsar på Linnéa



Provar babysittern hos Lena

På väg hem från dagis

Trött tjej!


Kommentarer
Carina Ohlsson

ser ut som om ni har haft en bra dag =)

2011-11-16 @ 16:50:58
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0