Inredningsparty

I går tog Corona sovmorgon till kvart över tio, Fenix vaknade halv åtta så vi gick upp och satte oss vid tv:n. Vi städade och tvättade innan Corona vaknade oxå.
Corona fick mat och sedan åkte vi in till flygfyren och handlade. Till Fenixs stora förtjusning delade dem ut skumtomtar, Fenix smaskade länge och väl på sin!
När vi kom hem vart det lunch och sedan vila. När Daniel kom hem vart det middag och sedan åkte jag, Corona och Marie-Louise iväg på en inredningsparty som jag blivit bjuden på av en av våra grannar och även mamma till en på samma dagis som Fenix. Jag beställde en ljuslykta, det gjorde även Marie-Louise. Det fanns massa fina saker men ibland får man behärska sig, det blir fler gånger!
Idag vaknade Corona igentäppt vid kvart över fem, hon fick näsdroppar och somnade sedan om och sover fortfarande, stackars liten, nu får det räcka med snor tycker jag! Hon är i alla fall pigg och glad som vanligt, hon får knappt luft när hon vaknar på morgonen men man möts ändå av världens största leende jämt! Hon är bara för underbar!
Jag har lämnat en glad Fenix på dagis, jag fick en bamsekram innan jag gick , gullunge!
Ikväll kommer farmor och farfar hit och firar, Corona har namnsdag så det ska väl firas lite, det är ju Cecilia idag.
Ska flörsöka baka en tårta, får se hur det går. Ska snart börja baka tårtbotten, ville inte börja för tidigt och väcka Corona med elvispen så jag har städat av lite, tvättat och bädda rent våra sängar nu på morgonen för att fördriva tiden.

Tryggt hos pappa



Fenix får huvudmassage



Slappargrabbar

Törstig på flygfyren

Skumtomte!







Fick en ny mössa av farmor igår!

På väg till dagis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0