Veterinären

I morse när vi vaknade så spöregnade det. Fenix och jag mös i sängen och lyssnade på regnet. Vi gick sedan upp och jag åt frukost och Fenix höll mig sällskap. Vi startade tvättmaskinen och hängde lite tvätt. Vi plockade undan lite oxå innan vi klädde på oss och tog en promenad till dagis. Det hade som tur var slutat regna men Fenix fick på sig sina regnkläder i alla fall, han älskar ju alla vattenpölar så han blir genomblöt annars.
Jag och Embla gick hem och gjorde oss i ordning och sedan åkte vi till veterinären i norrtälje. Jag skrapade tandsten på Embla i torsdags och upptäckte då en knöl i tandköttet på henne, jag ringde då till veterinären och bokade en tid.
Dem tror att det är en godartad nybilning men den är ganska så hård så den är lite svår att få bort. Dem tyckte vi skulle avvakta och är det så att den växer på eller att Embla får besvär av den så får vi göra något åt saken då.
Embla tyckte det var helfestligt hos veterinären, man fick godis i väntrummet och det är ju alltid populärt! Hon är så lugn och snäll denna hund så det är aldrig några bekymmer med henne, min underbara vovve!
Nu är vi hemma igen och jag har ätit lunch, snart ska Embla och jag ta en promenad i skogen och sedan gå och hämta Fenix på dagis.

Regnklädseln på!

Oj, vad mycket det luktar

Åh, en godisskål

Jag lägger mig och väntar på min tur

Åh, vad trist att vänta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0