V.34

Vecka 34 och nu är det bara 6 veckor kvar till beräknat. Konstigt nog känns foglossningen bättre nu igen, inte för att den har varit något större problem då jag mest bara känt av den efter vila och sedan har det värmt ur liksom. Nu verkar det vara lindrigare som sagt, konstigt!
Sammandragningarnarna blir tätare och kraftigare och tjejens bök blir oxå kraftigare, man märker att hon är stor tjej nu. Hon ska ju öka ungefär 200 gram i veckan så det är klart att magen växer och att hon bånglar runt kraftigare. Hon sparkar fortfarande inget under revbenen så hon påminner väldigt mycket om Fenix på så vis. Hon ligger med ben och armar mot min högra sida, det är där dem flesta rörelserna är och Fenix låg oxå precis så. Hon har även hicka ganska ofta precis som sin äldre bror hade i magen.
Jag mår toppen och som sagt, inga bekymmer alls kroppsligt, ja det är klart att man inte är så smidig att få på sig strumpor och skor men det är ju inte så konstigt med denna kalaskula.
På torsdag ska jag till barnmorskan, med tanke på att bebisen ska öka mycket i vikt nu så borde jag faktiskt ha gått upp lite mer än sist i alla fall, hoppas verkligen det!

v.34

Igår fick magen lite sol på sig!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0