Lördagen

På lördag förmiddag så åkte jag och Fenix ut på landet och hälsade på mormor och morfar, Daniel var kvar hemma och snickrade och målade staket. Vi stannde på vägen till landet och köpte lite nya blommor hem samt blomkrukor till Fenix och lilltjejen. Hos mormor och morfar vart det lite lek ute och sedan en promenad innan fikat, sen åkte vi hem igen så Fenix fick sova middag hemma. Han hann äta lunch innan han somnade oxå!
Medans Fenix sov satt jag ute i solen och tittade på Daniel och Mikael som snickrade staket, ska bli så skönt att få baksidan instängd så man slipper jaga efter Fenix hela tiden. Grabbarna satte även upp foder runt Fenix´s dörr i hans rum. Jag ställde in och la i en filt i Daniels gamla stol och ställde in den i Fenix´s rum. Han älskade stolen! Istället för att den bara stod och skräpade i gäststugan så kunde ju lika gärna Fenix ha den.
Vi åt middag hos Marie-Louise på kvällen. Pojkarna åt kött och vi tjejer lax. Till efterrätt åt vi paj, smaskigt! Fenix fick en dammvippa som han slöpade runt på mest hela kvällen, gullungen!


Äter lite skinka hos mormor och morfar

Får smörgås av morfar

Skrapar triss med mormor

Blommor!

Ute och går med Embla

Fina killen

Päron är gott

Staketbygge

Staketet åt ena hållet är färdigt!

Lilltjejens blomma

En av våra blommor

Middag hos farmor och farfar

Vatten i finglas!

Efterrätt

Hmmm, vad är det här för lucka


Åka skottkärra är skoj

Sår gräs med pappa

Så duktig

Hälsar på fåren

Nya mysstolen

Gullungen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0