4:e Maj

Medans Fenix var på dagis igår så passade jag på att rensa bland hans kläder och flytta över dem in till hans nya rum. Lilltjejens kläder har nu flyttat in i Fenix´s gamla rum. Skönt att få lite ordning.
Embla och jag hann med en promenad oxå innan jag hämtade upp Fenix på dagis. Det regnade igen så vi var inne på eftermiddagen och lagade mat. Tusen och en natt-biffar med potatis och majssås. Vi fick en bok med recept som passar både barn och vuxna av min bror och hans tjej i julklapp så nu ska det testas lite! Det vart kanongott!
På kvällen gick vi upp till farnmor och farfar med måtten på tjejens täcke, Marie-Louise ska sy sängkläder till henne. Hon fick en liten body och ett par byxor och Fenix fick ett par skor! Vi fikade innan vi gick därifrån oxå, Daniel och Fenix åkte iväg till gräddö för att lämna en bensintank och jag plockade ner alla julgardiner i en kartong, känns så onödigt att dem ska ta upp en halv garderob när dem används några veckor om året. Daniel satte uppFenix´s gardinstån när han kom tillbaka så nu är det bara att stryka och sätta upp gardiner.
På kvällen vart det lite godis och Grey´s anatmony i soffan.

Tar på sig stövlarna på dagis

Nu vart det rätt fot!

Lite mellis, päron är favoriten

Hur ska jag få upp lådan?

Den är kul att sitta på i alla fall!

Tror inte det är meningen att Fenix ska lasta sig själv i sin lastbil men det går ju det med

Pysslar lite vid sitt bord

Trollunge

Så glad

Läser

Tjejens body

Nya skor till Fenixen

Hjälper mamma att plocka ner julgardinerna

Jaha....

Mysigt!

Nya sovplatsen

Va, sitter jag i vägen?

Lilla busungen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0