Nya vagnen

I går var Daniel oxå ledig. Det var riktigt regnigt och tråkigt väder. Grabbarna åkte in till norrtälje och hämtade gräsklipparen som varit på service, under tiden tvättade jag och gick en promenad med Embla.
Dagen flöt på som vanligt med lunch och sovstund för Fenix´s del och jag och Daniel städade.
Efter middagen åkte vi in till norrtälje. Det var marknadsafton. Vi började på granngården där vi köpte ett solsegel som vi ska spänna upp över Fenix´s sandlåda så han slipper sitta i den heta solen o sommar. Efter det åkte vi ner på stan där vi hämtade Fenix´s och lilltjejens nya syskonvagn. Den kommer bli jättebra till älsklingarna!
Vi tog en sväng in på team sport där jag köpte massa strumpor och Fenix fick ett par adidas sandaler, vi gick efter det vidare och lämnade tillbaka ett par andra sandaler som inte passade Fenix.
Vi gjorde ett besök hos Carro oxå där vi köpte en salva till Daniels fötter. Innan vi åkte hem stannade vi och storhandlade på flygfyren oxå. Väl hemma vart det sängen för Fenix´s del och soffan för mina och Daniels del.
I dag lördag så är det oxå ganska trist väder, det är uppehåll men grått! Familjen tog en promenad till båten imorse och efter det åkte jag och Fenix och handlade citroner och klubbor i gräddö. När vi kom hem fick Fenix vara ute och busa fram till lunch. Nu sover han och Daniel är inne och tatuerar sig i norrtälje.
I kväll kommer Carro samt Daniels familj hit. Vi ska grilla.
Jag ska väl själv ta och börja göra en citron-och marängpaj, har aldrig testat det så det blir spännande!


Fenix´s sandaler

Massa strumpor


Vagnen







Fenix spanar in Molly utanför fönstret

Spännande saker

Puss av Embla

Goskinder

Shopping

Klubbor ska vi ha


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0