MVC, samtal på dagis och fika

När Embla och jag lämnat Fenix på dagis så gick vi hem och jag plockade undan lite, dammsög, tvättade och plockade ur diskmaskinen. Jag gjorde mig sedan iordning och åkte till MVC.
Lilla hjärtat tickade på som det ska och hon ligger med huvudet neråt men det är fortfarande ruckbart. Jag har gått upp ½kg i vikt vilket då inte är så mycket. Har totalt gått upp 8 kg nu och har lite mindre än fyra veckor kvar till beräknat så dem 15 kilona som jag hoppats på är bara att glömma. Fenix gick jag upp nio kilo med så det blir väl ungefär samma den här gången. Magmåttet är oxå lite litet, om det inte växer på lite mer till nästa besök så kanske vi måste göra ett tillväxtultraljud. Barnmorskan trodde dock inte att det var någon fara för bebisen fyller ut magen så bra. Hon tror dock inte att det är någon stor bebis men vi får se. Barnmorskan sa även at jag själv inte är speciellt stor så om tjejen är lite liten så är det inte konstigt. Det är dock svårt att uppskatta någon storlek på henne ändå, vi får se när hon kommer, hon kanske är en bamse trots att magen är liten. Blodvärdet är fortfarande lågt men lite bättre än förra gången. Blodtryck och blodsocker är kanon och jag mår toppen!
Efter besöket åkte jag hem och åt lunch och sedan tog jag en promenad med Embla innan jag gick ner till dagis för att ha ett utvecklingssamtal. Allt går jättebra, han leker och lär sig massor och dem tycker att det är så roligt att han pratar så mycket. Han lär sig nya ord hela tiden även om dem kanske inte är helt korrekta så förstår man honom väldigt bra. Dem var oxå imponerade av hans styrka, han är jättestark och ska cykla runt på dem största cyklarna och bära på tunga saker. Pappas pojke tror jag!
Efter samtalet så gick vi hem och ut direkt och lekte lite. Halv tre kom Janny och hennes son Kadeem och fikade. Kadeem och Fenix är födda samma datum men det är 17 år mellan dem. Supertrevligt var det! Fenix som inte är blyg någonstans körde med Kadeem och bad honom hämta vatten i hans glas ungefär 20 gånger. När vi fikat klart så gick vi ut och Fenix busade med Kadeem. Daniel hann hem och säga hej till dem innan dem åkte hem.
Vi åt middag och sedan gick vi till farmor och farfar för att kolla lite om morgondagen. Daniel är ledig i två dagar nu så vi ska följa med på en bussresa till Eskilstuna djurpark imorgon. Ska bli roligt!
Nu sover lilleman och Daniel är ute och fixar lite på tomten. Jag ska packa lite för imorgon och sedan hoppa in i duschen!

Fenix fick nya shorts av farmor och farfar

Och en ny tröja


Mamma pysslar vid datorn innan det är dags för mvc

Lillkillen tog på sig sina stövlar och hoppade ner i vagnen i morse och ville till dagis

Lite banan hemma

Gräva

Hämtar posten

Fikar med kadeem

Bara lite smutsig

Fenix får smaka av Kadeem

Bus!

Hej mamma!

Janny har fått blommor av Fenix

Åh......

...hopp.....

....wiieeeee!

Tre generationer Andersson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0