En underbar dag!

Igår åt vi först frukost och sedan tog vi en promenad ner till båten. Vi tog även en liten premiärtur i båte. Fenix satt i mitt knä och kikiade åt alla håll och kanter. Det var så skönt och varmt trots att det ändå var ganska tidigt på morgonen. Efter båtturen gick vi hem igen och tog en fika hos farmor och farfar innan vi hoppade in i bilen och åkte till en loppis vid kyrkan. Dem hade bara barnsaker men det fanns inte så mycket att titta på.
Vi åkte vidare till kvarnudden där vi fikade. Supermysigt och vädret var underbart! Dem har en sandlåda där som Fenix studsade ner i direkt och började leka.
När vi kom hem åt vi lunch och Fenix fick sova middag. Daniel fixade med staketet här hemma och jag låg ute i solen och läste under tiden. När Fenix vaknat var vi ute och lekte en stund och sedan åkte vi ner med dynor till båten och Fenix passade på att plaska med fötterna i vattnet. När vi kom hem gick vi till farmor och farfar för att äta middag.
Efter middagen åkte jag till mamma och pappa och hämtade upp Embla som åkte med dem till landet i fredags.
När jag kom hem sov Fenix så jag fixade lite med tvätten och plockade undan lite innan jag hoppade in i duschen och sedan sängen.

Hjälper pappa med morgonkaffet

Mammas hjärta

På årets första båttur i morse

Mys

Kapten Fenix


Café kvarnudden

Utsikten

Fika med piggelin på kvarnudden

Mys i solen

Rabarberpaj till mamma!

Lite lek i sandlådan innan vi åkte hem

Ny traktor som farmor hittat på loppis

Tar det lite lugnt

Busfrö

Hjälper pappa med gräsklippningen

Njuter av solen

Badar fötterna

Viktigt att fylla på med vätska i värmen




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0