Mvc mm.

Det gick fint på MVC, det är så mysigt att lyssna på lilltjejens hjärtaljud, dem tickar på för fullt, 132 slag i minuten. Blodtrycket såg fint ut och idag struntade vi i att ta blodsocker- och Hb-värdet, vi gör det nästa gång igen det vill säga om två veckor. Vikten var ju inte så imponerande, sedan sist, alltså under tre veckor har jag ökat 0.5 kg. Har nu totalt gått upp 7.5 kg och har lite mindre än 6 veckor kvar. Symfys-fundus måttet (magens mått)  var lite litet men ändå inom ramarna. I början låg jag precis på strecket, förra gången hade det dalat lite och nu lite till. Jag kan ju liksom inte äta mycket mer än jag gör. Barnmorskan sa i alla fall att det inte var någon fara, bara för att magmåttet inte är så stort så behöver inte det betyda att tjejen är liten. Hon är nog normalstor, vissa har större och andra mindre magar,
Som sagt 2 vekor till nästa besök nu!
Efter MVC åkte jag till intersport där jag fick byta mina skor, skönt! Nu har jag ett par nya igen! Hallmöbeln jag skulle titta på fanns inte i svart utan bara vit så vi avvaktar en stund.
Jag hittade i alla fall en vit tavellist till tjejens rum och garderobshandtag till Fenix´s rum. Jag hittade dock inga roliga fotoramar så det avvaktar jag oxå med!
Jag mötte sedan upp Daniel vid S/S Norrtälje där vi åt lunch. Dem har buffé, jag tog laxpudding och Daniel åt soppa och pannkaka. Det var så skönt att sitta ute på däck i solen och njuta av maten! Lite kladdkaka fick man till efterrätt oxå!
På vägen hem stannade jag och tittade på sandaler till Fenix, hittade ett par som jag köpte men när vi kom hem och provade dem så satt dem inte bra! Får byta dem imorgon.
När jag kom hem tog jag med Embla till dagis och hämtade upp lilleman och sedan vart det utelek hemma tills pappa Daniel kom hem och då åt vi middag. Nu är grabbarna uppe i Cecilias gamla hus, Anders är där och snickrar lite.
Jag ska snart ta en sväng med Embla och sedan ta det lugnt i soffan.


Lunch på S/S norrtälje med älsklingen

Utsikt





Efterrätt

Fenix klappar syster

Puss syster


Klipper gräset

Skönt i solen

Glad kille

Full fart genom jordhögen

Tar genvägen genom staketet

Snart över

Så där!


Snott en påse bullar ur frysen hos Cecilia!

Nya garderobshandtag


Kommentarer
carina

hej =) härligt att höra att tjejen mår bra

tyvärr verkar de som om jag inte hinner komma i9 dag =/

måste jobba och vet inte om jag hinner bli klar innan kl 2 =( men jag jobbar på det =)

2011-05-14 @ 11:22:59
carina

jaså skulle hon?

trist att de aldrig går ihop sig med att träffas bara =/

2011-05-14 @ 11:42:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0