Stranden

I går när jag lämnat Fenix på dagis så gick jag och badade Embla, det var så varmt och skönt. När vi kom hem vart det lite lunch och sedan gick jag ut i solen i läste, härligt!
Halv två började jag packa lite saker och klockan två hämtade vi upp Fenix på dagis, vi åkte då direkt ner till stranden. Fenix gick rätt ut i vattnet med sina leksaer och plaskade och hade hur skoj som helst. Han kladdade med geggamoja och var aldeles stormförtjust i tillvaron. Man fick ju kladda och gegga hur mycket man ville med sand och vatten! Vi hade en liten fruktstund och Fenix fick sin favoritfrukt, apelsin!
Vi hade en underbar stund på stranden. När vi kom hem slappade vi i soffan en stund och sedan började vi laga mat. Mikael åt oxå här. Efter middagen ordnade Daniel med grinden till staketet och jag och Fenix var ute och gick en sväng, ja alltså, jag gick och Fenix cyklade.
Fenix var trött på kvällen och han fick ta en skön dusch innan han hoppade i säng. Daniel gick upp och målade på båten och jag tog det lugnt i soffan.
Idag hade vi mysmorgon som vanligt, jag fick väcka Fenix halv åtta då han tydligen ville ha sovmorgon idag. Jag och Embla gick och lämnade Fenix på dagis. När vi kom till dagis såg vi att dem höll på och sopa grus och blad utanför dagis och det var Carina och Tina som höll på med det. Det vart en liten pratstund, trevligt!
Jag ska snart ta en till promenad så Embla får bada en sväng, hon älskar verkligen det! Ska förbereda middagen oxå så Fenix och jag bara kan mysa efter dagis. Jag kommer nog placera mig ute en stund oxå och fortsätta läsa min bok.

Sommarvärme


Kör traktor nere på stranden

Bär vatten

Sittpause i vattnet

Jippie, det här var skoj!

Apelsin är gott att äta i solen

Så gott!

Mer lek

Gegga!

Snygging!

Så himla härligt man kan ha det!

På äventyr

Badkompisar

Tar det lugnt i soffan efter strandbesöket

Lite arbete i trädgården

Mys med pappa

Så mysigt!

Mina hjärtan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0