Blåtira

Efter 12½ timmes skönhetssömn vaknade lilleman utvilad i morse. Vi åt frukost och hängde lite tvätt innan vi tog med oss Embla och gick till dagis.
När Embla och jag kom hem igen så plockade jag lite här hemma och dammsög, efter det gick jag och badade Embla. När vi kom hem åt jag lunch och sedan gick jag och Embla ut i solen och hade det så skönt. Jag läste en bko och Embla jobbade på sin solbränna, tokhunden ligger mest på rygg och solar magen!
Daniel ringde vid halv två, då var han på väg hem från jobbet så han hämtade upp Fenix på vägen hem. När grabbarna kom hem så gick vi upp til farmor, farfar och farbror som höll på med vindskivor. Fenix bjöd in sig själv på mellis!
När vi kom hem så gjorde Daniel sig i ordning.
Fenix som är en riktig vilde hade lite för bråttom i trappan på eftermiddagen och snubblade och slog ögonbrynet samt pannan i en stenplatta. Han ser hemsk ut just nu, blåslagen och jättesvullen. Han grät väl i en minut och sedan brydde han sig inte om det alls, han måste ha en väldigt hög smärttröskel. Här om dagen trillade han i brännässlor och sa inte heller något trots att armarna var helt rödprickiga.
Daniel fick skjuts av sin pappa in till norrtälje och jag lastade in Fenix i bilen och körde till mormor och morfar. Mormor hade inte hunnit hem ännu så Fenix stog med morfar på balkongen och kikade efter mormor.
Sjuksköterskan mormor tog sig en titt på Fenix och tyckte inte att vi skulle göra något. Han har ett litet jack i ögonbrynet men vi gör inget åt det, kommer antagligen inte ens synas när det läkt. Man vill ju inte plåga honom med att ge lokalbedövning och sy ett stygn. Han har i alla fall varit pigg och glad som vanligt hela kvällen. Vid halv sju hoppade han ner i sina gummistövlar och hämtade vagnen så vi tog en skön kvällspromenad innan duschen och nattningen.
Lilleman sover nu gott, jag går in och kikar till honom då och då för säkerhets skull. Tror ju inte han fått någon hjärnskakning så som han beter sig men lite extra tillsyn kommer han få under kvällen! Ska bli spännande och se hur lilleman ser ut imorgonbitti, troligtvis ännu värre än idag!
Jag ska nu hoppa ner i soffan med en påse godis och bara ta det lugnt och mysa av alla bebissparkar! Idag är det den 20:e maj och den 20:e juni är hon beräknad, 1 månad kvar!

Skönt att bada!

Soldyrkaren Embla jobbar på sin bränna

Leker uppe hos farmor och farfar

Försöker koppla på sin traktorkärra på pappas bil

Kärran passade bättre på traktorn

Blåslagen men glad kille på väg till mormor och morfar för kontroll


Väntar på att mormor ska komma hem och titta på hans öga

Kikar med morfar ute på balkongen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0