Barkarby

Igår morse vart det nybakade frallor igen till frukost och eftr det hoppade familjen in i bilen och åkte till barkarby. Daniel ringde till babyproffsen igår och frågade om dem hade en Baby joger, city elit, som syskonvagn och det hade dem. Vi vill gärna titta på en sådan innan vi bestämmer oss för vilken vagn vi ska ha. När vi kom dit så hade deminte alls den vagnen utan bara den modellen som mini, vilket är en stadsvagn och helt oduglig för oss som bor på landet. Trist! Vi får åka till butiken på sveavägen en annan dag och kika där istället. Det var bara inköp av refiller till blöjhinken.
Jag messade Carina på vägen till barkarby och kollade om dem ville äta lunch med oss, dem bor ju inte så långt därifrån. Det visade sig att dem skulle till barkarby just igår och titta på skor så det var ju perfekt. Daniel, jag och Fenix gick och kikade lite affärer i väntan på att dem skulle komma. Vi hade sedan en jättetrevlig lunch på pizza hut! Efter massa prat och lunch gick vi alla och tittade på skor. Fenix fick två par skor till våren, perfekt!
Fenix somnade som en stock på vägen hem, vi gjorde dock ett stopp i arningen oxå på babyland men dem hade inte heller vagnen. Vi köpte i alla fall ett litet steg i guld som Fenix kan ha i badrummet uppe när han borstar tänderna. Väl i norrtälje vart det lite inhandling på flygfyren och sedan hem. Jag körde bilen från barkarby och hem, den var verkligen jätteskön att köra, motorn var väldigt pigg men så är det ju en turbo oxå! 
Farmor som varit på kryssning till åland kom förbi med presenter till Fenix, leksaker och byxor, tack snälla! Jag och Daniel fick godis!
Jag åkte och hämtade upp Embla hos mamma och pappa på kvällen, skönt att man ställt om tiden, det är ju ljust till åtta nu, härligt! När jag kom hem igen så nattade jag Fenix och resten av kvällen spenderades i soffan.
Fenix väckte mig klockan sju imorse, då fick han välling i våran säng och sedan gick vi upp och lekte. Jag fick oxå i mig lite frukost. Har fortfarande ont av bihåleinflammationen, så trist och irriterande, har det inte gett sig tills på fredag så får jag väl bege mig tillbaka till vårdcentralen och se vad man ska göra, spolning kanske?
Jag jobbar kväll idag så jag och Embla har precis varit och lämnat Fenixen på dagis. Det var kanonskönt ute i solen. Nu ska jag äta lunch och sedan åka till jobbet. Börjar dagen med medarbetarsamtal och sedan lönesamtal sen hoppas jag att resten av kvällen går fort. Bara 15 arbetspass kvar innan ledigheten!

Läser lite på vägen till barkarby


Daniel provar skor

Fenix provar skor som tyvärr var för stora

Kollar runt lite

Fina Elvira

Fina familjen, dåligt kort dock men men.....

Våran teaterapa Fenix

Gulliga Elvira!

Mer skoskådning

Trött kille på väg hem

Nya skor

Nya skor

Nu kan Fenix stå kungligt och borsta tänderna

Saker från farmor











Man kan även sitta kungligt!

Lek med pappa


Kommentarer
carina

trist de där med vagnen



Mmm flytten gick lite si och så =/

jag har mer eller mindre packat allt men

har inte fått iväg det tid jag ska.

För det kom fram i dag att han inte har hunnit städa ur rummet som han skulle =(

men i morgon ska jag köra alla saker och ställa det i silosarna och vänta på att han städar ur rummet =) sen blir det flytt =)

men samtidigt så gör det mig inget för jag tycker det är skönt att vara här med casper ett tag till efetr helgens bravader =(

men jag måste flytta snart så jag kan få ordning på mina saker och vara där lite med Casper så han inte bara bli in kastad så att säga, han ska få komma på "besök" och sova en natt där någon dag-. Ta de lungt liksom =)

2011-03-28 @ 19:35:39
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
carina

ska du till byn något i veckan?

tänkte på kläderna, för jag är rädd att dom kommer komma bort nu när jag håller på att flytta lådor hit och dit.

2011-03-29 @ 11:13:27
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0