Ond fot

I går morse när jag med Embla på morgonpromenaden så halkade jag till lite, jag ramlade inte men min fot vrickades. Efter alla år som elitgymnast så har mina fötter väldigt dåliga ledband så det är väldigt enkelt för mig att vricka fötterna. Det kändes inte så mycket och jag åkte till jobbet och jobbade utan någon större smärta men när jag satte mig på rasten då kom värken och svullnaden. Haltade klart mitt arbetspass och åkte sedan hem. Att trycka ner kopplingen var ingen höjdare, det gjorde fruktansvärt ont.
Daniel hade roligt åt mig hela kvällen när jag haltade omkring. Daniel fick stå för matlagning och nattande av Fenix medans jag låg i soffan med foten i högläge. När Fenixen somnat gick Daniel promenad med Embla och sedan fick han massera min fot väldigt försiktigt. Då jag gått konstigt för att avlasta foten så hade hälsenan blivit alldeles svullen och ond oxå så lite massage var inte dumt. I dag är det bättre, fortfarande lite svullet men inte lika ont, det värsta är att få på och av sig skorna. Med stödlinda på så tog vi oss på en promenad till dagis i alla fall där jag lämnade Fenix. Han hade inte tid att säga hej då utan försvann direkt ut i köket, där lunchen nästan var klar.
Nu har jag tvättat och hängt tre maskiner med tvätt och ploackat undan lite här hemma, snart ska jag iväg till jobbet, hoppas det blir en lugn kväll med tanke på foten!

Min stackars fot får lite omhändertagande av älsklingen

Fenix hade en ritstund i morse

Vilken penna ska man ta?

Så duktig

Goaste killen

Dagens konstverk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0