Bakning!

Då så var det kväll igen. Fenix oxh jag bakade lite på kvällskvisten, mockarutor. Vi får antagligen fikabesök av gudmor Carro imorgon eftermiddag och då kan det ju vara trevligt att ha något till kaffet! Fenix har självklart hjälpt till med kakan! Han vispar för fullfart i bunken och öser i både det ena och det andra, han är så duktig! Tänkte att han skulle få smaka på smeten men se den ville han inte alls smaka på, konstig unge! Tur för mig dock som fick skrapa ur den goda smeten. I morgon har vi på glasyren och kokosen, vi hade nämligen ingen kokos hemma för dagen!
 Nu har han sovit en stund och jag har hunnit gå ut och kissat Embla och duschat.
Daniel kom precis hem från backen så nu ska jag vara lite social med honom och äta något, denna eviga hunger!

Nu ska det bakas!

Vaniljsocker

Så duktig!

Visp, visp!

Kakao!


Nästan ingen smet kvar nu, mamma har hällt i allt i formen

Startar diskmaskinen med alla baksaker i!

Där är kakan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0