Midsommarafton

I går var det midsommarfton och Carina,  Kimmo och lilla Elvira kom hit. Corona fick en jättefin body i välkommen-till-världen-present och Fenix fick såpbubblor! Även Embla fick en present i form av en vattenleksak, tack snälla!
Vi började med att äta lunch, det var quinoasallad med blandade grönsaker och granatäppelkärnor i samt grillad tofu till det, efter det vart det efterrätt i form av fryst cheesecake med passions-och apelsinsås. Barnen var trötta och somnade eftr lunchen vilket gjorde att vi inte hann iväg på något midsommarfirande.
Daniel kopplade på släpet på kärran och vi tänkte att vi skulle ut och åka en sväng men precis när vi satt oss i kärran så började det regna så vi gick in igen.
Till middagen kom Mikael hit oxå. Vi åt grillat med färskpotatis och olika såser. Till efterrätt vart det jordgubbar, grädde, maränger och glass.
Det var en trevlig midsommar även om vädret kunde varit roligare.
Idag är det lördag och Corona fyller två veckor! Hon är en underbart mysig liten tjej! Hon ligger och sover på mig just nu och Fenix är i norrtälje och handlar med farmor.
Lite senare kommer jag och Corona åka till mormor och morfar på landet och spela bingo. Det är tomtområdet som anordnar det varje midsommardag. Inte för att jag intressad av bingo men det kan vara kul att träffa gamla barndomskamrater som man lekt med när man var liten.
Fenix och Daniel blir hemma då ingen av dem är speciellt intresserade av att sitta still och ringa in siffror.

Corona myser med tant Carina

Solstrålen Elvira

Lånar Daniels keps

Fenix på besök hos Carina

Färdiglastade på kärran

Mamma får klapp av Elvira

Busfrö

Elvira fick låna gåbordet

Fenix ville återskapa gamla minnen

Vad äter du?

Här, ta lite drick oxå

Coronas söta kort

Bodyn

Emblas leksak

Mammas lilla underbaring!

Syskonen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0