Veckan

Jaha, då har nästan en vecka passerat. Corona har snart varit hos oss i två veckor nu. Tiden går så fort! Jag har tappat alla graviditetskilon + 2 till. Nu har det dock stått still i några dagar så jag hoppas det håller i sig. Daniel har så roligt åt min benrangliga kropp. 55kg och 1.72 lång, inte så snyggt!
I måndags vart det en lugn hemmadag, vi åt middag hos farmor och farfar på kvällen.
I tisdag hälsade vi på hos Daniels jobb och visade upp prinsessan, både hon och Fenix fick paket, jättegulligt av dem! På eftermiddagen kom Marie-Louises vännina Agneta hit och Göstas bror med sambo, båda hade paket med sig till Corona, rena julafton!
I onsdag var det dags för BVC. Lilla tjejen hade inte gått upp så mycket som vi hade hoppats på. Hon väger nu 3.555 gram, dem hade velat att hon hade kommit upp i sin ursprungsvikt nu. Corona sover dock ganska mycket så det blir till att väcka henne och stödfodra lite. I början av nästa vecka ska vi in med henne igen och väga en extra gång. Annars så äter hon och bajsar och kissar och mår allmänt bra! Efter besöket där åkte vi till flygfyren och midsommarhandlade. Det vart även en lunch på flygfyren. På kvällen åkte vi in till norrtälje och firade Henkan som fyller år på torsdag. Fenix var kvar hemma hos farmor och farfar.
I dag torsdag har det varit jättetrist väder, vi har mest slappat i soffan. Jag och Corona åkte in till mormor och morfar på eftermiddagen och lämnade Embla som ska få vara där över helgen. Vi gick in på kryddan och handlade jordgubbar och glass tills imorgon oxå.
Nu har jag precis nattat lilleman och Corona ligger och sover i Daniels famn. Innan det så gjorde jag en cheesecake tills imorgon.
Nu ska jag in i duschen en sväng innan det är dags att mata prinsessan igen. 

 

10 dagar efter förlossningen


Mammas gull

Oxå mammas gull

Trött prinsessa

Min fina familj

Trivs hos pappa

Har hittat pappas skägg

Mys

Åker lastbil

Trött igen

Fenix lånar en gräsmaskin på Daniels jobb

Fika och tidningsläsning på pappas jobb

Sover bort besöket på pappas jobb



Lite utelek

Gegga

Agneta och Corona





Fenix´s present från pappas jobb

Coronas present från pappas jobb

Från Agneta

Från Bengt och Karin

Från Agneta

På BVC

Trött tjej på BVC

Lunch på flygfyren

Korv med bröd!

Smör

Fortfarande trött



Tittar på fiskarna på flygfyren

Fenix är road av att handla i alla fall



Trött tjej i går morse

Hos Henkan

Födelsedagsbarnet



Tack för den närbilden älskling

Gullegris

Trött tjej nu på kvällen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0