En mysig 1:a juni

En riktig mysdag har det varit. Jag gick upp halv sju och gick en promenad med Embla, när vi kom hem igen så gjorde jag mig iordning. Daniel gick upp vid halv åtta och Fenix vaknade straxt därefter. Vi åt frukost och sedan åkte vi alla ner till dagis. Vi lämnade Fenix där, Daniel fick en kram och jag fick en kram och en stor puss innan han sprang iväg och lekte.
Vi begav oss sedan till uppsala där Daniel skulle på en hälsoundersökning genom jobbet. När han var klar åkte vi tillbaka till norrtälje och åt lunch på G, hjortwallenbergare med potatismos, smaskigt! Efter det gick vi till tandläkaren, Daniel hade en tid vid tolv.
Vi stannade och handlade lite frukt samt färg på vägen hem oxå. Vi stannade till vid dagis klockan 13.00 och hämtade upp en nyvaken Fenix.
Daniel tog båten till gräddö och tankade den medans jag, Fenix och Embla gick ner till badplatsen. Vi hann precis ner så kom Daniel tillbaka med båten. Vi tog alla en liten sväng i båten.
När vi kom hem igen så hoppade vi in i bilen direkt och åkte till norrtälje. Vi lämnade Embla hos mamma och pappa och gicksedan ner på hemmakväll och hyrde en film, baksmällan fick det bli då varken jag eller Daniel sett den. Vi sprang på Lojke en sväng på stan oxå. Vi var lata idag och tog med oss mackor hem från subways.
På kvällen gick vi upp till farmor och farfar där det vart fika och Fenix lekte i sin sandlåda. Vi hann med lite mer lek i kvällssolen hemma innan vi duschade och nattade Fenix.
Nu ska jag hoppa ner i soffan med älsklingen och titta på film och äta godis. Ska bli skönt efter en dag med fullt upp och ganska mycket sammandragningar.

Morgonmys

Mammas ängel

Lunch

Glader

Mer mys hemma



Glad kille som fått syn på pappa som kommer in med båten

Nu kommer pappa

Mysig båttur

Provar vattnet

Plask, plask

Den här filmen då pappa

Den här fick det bli

Vi träffade på Lojke på stan

Leker i sandlådan hos farmor och farfar

Mysigt fika i solen

Mys i kvällsolen

Inte så dumt att sitta ute i kvällssolen och hålla koll på vilden

Så skönt!

Lilltjejens säng är förberedd


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0