Extra kontroll

Dagen började med att lämna Fenix på dagis. Klockan halv elva åkte jag sedan in till norrtälje för att gå på MVC. Magen hade växt bra sedan sist så inget tillväxtsultraljud behövdes. Jag hade dock tappat 7 hekto så kroppen tycker nog att det har varit jobbigt med alla förvärkar. När barnmorskan sedan kollade hjärtljuden så såg hon att hjärtat saktade ned lite i mellan åt och ville därför att jag skulle åka in till BB för att kolla upp det för säkerhetsskull. Jag ringde Daniel så han åkte från jobbet och jag åkte hem och packade och lämnade lite saker till Marie-Louise i fall att vi skulle bli kvar. Hon skulle hämta upp lilleman på dagis! 
Jag åkte till danderyd och mötte upp Daniel utanför entrén. Första avläsningen av hjärtat såg kanon ut, vi fick sedan vänta en stund för att göra ett till efter tag för att vara säkra. Den här gången slog hjärtat för fort, hon var lite stressad, jag fick sitta ganska länge med avläsningsapparaterna på mig och efter en halvtimme ungefär så gick hjärtljuden ner till det normala igen, skönt! Barnmorskan gjorde en undersökning av mig där man kunde konstatera att jag var öppen 2-3 cm. Nu ska jag tillbaka i morgon för en till kontroll av lilltejens hjärta om inget händer i natt förstås. Hoppas hon vill titta ut snart!
Fenix har haft det bra hos farmor och farfar och vi åt alla middag där. Fenix ska få sova där i natt i fall att vi måste åka i natt, han kommer i alla fall få vara där under dagen imorgon när jag ska på undersökningen igen.
Nu ska jag vila i soffan och hoppas på att dem riktiga värkarna sätter igång!  


Undersökning av miraklet


Kommentarer
carina

Spännande =) fast i för sig mindre spännande att ni fick åka in för att kolla hjärtat. Men är avis på att du ska få en liten till när som helst =)

2011-06-09 @ 16:19:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0