Corona har anlänt!

I torsdags natt satte värkarna igång som vanligt som dem gjort den sista veckan. Gick hela natten med värkar var åttonde minut ungefär. Jag ringde BB stockholm på fredagseftermiddagen och dem sa att 8 minuter mellan värkarna var för länge ochh att vi inte behövde komma in ännu, dem hade inga lediga förlossningssalar heller. Jag tyckte dock att lilltjejen rört lite mindre på sig än normalt så då rekomenderade dem mig att åka till dera mottagning vilket jag och Daniel gjorde.
Dem gjorde ett nytt CTG på tjejen och läste av mina värkar som det fortfarande var åtta minuter mellan. Barnmorskan kände sedan efter och då var jag öppen fyra centimeter och skickade därför upp oss på förlossningen. Vi hade sådan tur att ett rum precis blivit ledigt, dem höll på att städa ur det.
Vi fick komma in på rummet och efter ett par timmar fick jag en ryggbedövning då jag inte klarar av lustgasen. Jag var då 8 centimeter öppen. Lite smärtlindrad så hade jag ro att få i mig lite att äta oxå och få lite energi.
Efter ett par timmar så satte krystvärkarna i gång och klockan 00:20 kom lilla damen till världen, våran lilla Corona!
Hon vägde 3610 gram och var 50 centimeter lång, en ganska stor tjej ändå! Alla trodde att hon skulle vara så liten. Hon var lika lång som Fenix var när han kom men vägde 160 gram mer.
Vi fick lite smörgåsar och bubbeldricka innan vi fick bege oss till hotellet där vi bodde över natten.
Måste säga att förlossningen gick jättesmidig, hade inte förväntat mig det efter Fenix´s förlossning som slutade med snitt. Corona var väldigt medgörlig på att ta sig ut och ganska så fort oxå.
Vi åkte hem igår då vi kände oss redo för det. Jag mådde bra och likaså Corona. Nu ska vi bara mysa! Lägger upp några bilder nu och sen kanske det dröjer en stund till nästa gång då vi har fullt upp med allt mys här hemma!
Fenix är i alla fall jättego och frågar efter "oråna" hela tiden och ska klappa henne! Älskar våra fina barn!

Magen på BB

Fått lite ryggbedövning

Lite energi kan behövas

Pappa Daniel tar det lugnt i soffan

Precis anlänt

Skönt hos mamma

Lilla tjejen

Mys!

Fått lite kläder på sig av pappa

En blond liten tjej

Stark liten tjej, 9 timmar gammal. -Vem är du och vart har min tutte tagit vägen?

Puss, mammas prinsessa

Så älskad!

Mysstund

Så underbart!

Trött efter vagnturen


Kommentarer
carina

Myss tjejen =)

ok ja de är ju bra att de känndes bra och givk bra =)

Får se om jag får den changsen =) hoppas jag slipper snitta då de är dax för mig nästa gång =)

2011-06-12 @ 22:10:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0