Ett besök hos Jeppe på jobbet

I morse efter hundpromenaden så åkte vi och hälsade på Jeppe på hans nya jobb. Han arbetstränar på Rimbo ridskola. Vi började med lite fika, Fenix fick en ask med russin och en festis av snälla Jeppe! Efter det så gick vi till stallet. Fenix fick dock syn på hästarna ute i hagen och vill gärna gå dit. Han tog sats och sprang! Hihi, mamma fångade in honom och så gich vi till stallet först. Det var spännande där med! Massa kul saker! En hund, skottkärror, torv, hö, grepar och hästskit! Toppen sa Fenix! Han sprang omkring som en jojo där inne bland alla saker och skulle hjälpa till med allt.
Medan Jeppe mockade så gick jag och Fenix ut till hästarna en stund och Fenix fick klappa på en av dem. Han skrattade och tyckte det var jättekul! Vi åkte hem när Fenix började bli trött. Nu ligger han och sussar gott i sin säng och kommer nog göra det några timmar. När han kommer upp så blir det mys! Jag är förkyld så vi orkar nog inte hitta på så mycket mer idag, en hundpromenad blir det ju dock förstås!

Vi började med lite fika

Jag vill sitta i egen stol

Sådär ja! Har fått ett paket russin av Jeppe

Gott med russin

Ute i stallet

Klappar hunden!

Fenix hjälper till med mockningen

Nu har jag fått syn på nått kul!

Titta!

Det var den här skönheten han fått syn på!

Klappa mulen!

Sitter i hästarnas mat

Det här var skoj

Nu ska det ströas boxar!

Jag plockar upp lite strö......

....och så sprider jag ut det i boxen!

Och sist men inte minst så ska kärran ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0