Bättre

Igår var verkligen inte Fenixen pigg. Han låg på mig och småslumrade mest hela dagen. Han ville varken dricka eller äta. På kvällen fick jag i honom lite glass i alla fall. Jag är inte så mycket för att ge alvedon i tid och otid för att få ner febern då febern faktsitk är där av en anledning men vid halv sju påkvällen fick han en sup alvedon för att han skulle få sova ordentligt. Daniel la Fenix medans jag åkte in till norrtälje och handlade samt hämtade Embla hos mamma och pappa.
I morse vaknade Fenix vid sju efter tolv timmars skön sömn. Febern hade sjunkit men var inte helt borta. VAB dag idag och imorgon oxå, vill att lilleman ska vara ordentligt frisk innan han ska till dagis igen. På onsdag får han nog gå men det är också den sista dagen för denna vecka, torsdag och fredag ska han vara hemma igen. Daniel är ledig på torsdag och både jag och Daniel är lediga på fredag.
Imorse fick lilleman dricka välling i våran säng, han var inte riktigt pigg men bättre än igår. Han sov tre och en halv timme mitt på dagen och efter det var han piggare.
Nu har han sovit någon timme och han var feberfri när han la sig! Det var så skönt att se att han mådde bättre!

Igår fick Fenix äta glass i mammas knä

Imorse intogs det välling i mammas och pappas säng

Inte riktigt pigg


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0