Vecka 21!

Då har vi kommit till vecka 21 i denna graviditet. Från början var lillstumpan  beräknad till den 16:e juni men efter ultraljudet vart förflyttat till den 20:e, därför byter vi vecka på en tisdag nu istället för en fredag.
Allt går forfarande jättebra, hon buffar runt som bara den i magen och Daniel kan känna henne varje dag! Nu har jag gått upp nästan 3 kg! Inte så mycket men bättre än förra veckan! Bebisen ska ju väga 500 gram nu och sen väger ju livmodern, fostervattnet och moderkakan lite oxå så något fett har jag dessvärre inte lagrat, hoppas det kommer! Jag kan fortfarande ha mina arbetskläder som det är XS i men om några veckor får jag nog byta upp mig till S. Magen växer i alla fall, nu ser jag riktigt gravid ut, så himla mysigt!
När jag har jobbat och sprungit omkring en hel del och sätter mig i soffan en stund och sedan går upp igen efter någon timme så har jag lite ont i bäckenet och ljumskarna men det är absolut ingen större fara. Jag har det nog väldrigt lindrigt om man jämför med många andra. Hoppas det håller i sig!

Fenix tittar på ultraljudsbilderna av sin syster

Vecka 21!


Kommentarer
carina

Jo man måste ju jobba =) men jag är bara irriterad på mina chefer. Jag har ett schema som jag inte följer för dom ändrar hela jäkla tiden.

Som min nya brukare jag fick som jag har gått kurs för han skulle jag ha börjat hos för 2 veckor sen men jag blir bara för flyttad så jag har inte hunnit göra provet för brukaren så jag får ingen deligering och de gör mig lite värdelös på den arbetsplatsen. Men vi får se om de blir någon ändring =)

jag jobbar kväll onsdag och torsdag men fredag är jag ledig =) sen jobbar jag 7-20 lördag 7-16 söndag

2011-02-08 @ 14:05:37
URL: http://carinaocasper.blogg.se/
carina

jag börjar 15.00 i morgon =) OM de inte hinner ändras =)

2011-02-08 @ 15:07:02
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0