Ett besök på pappas jobb

Usch vilket väder det var i morse, var ute på promenad med Fenix och Embla i snöstorm. När vi kom in gjorde jag och Fenix oss i ordning och så åkte vi in till norrtälje. Marie-Louise var förbi och hämtade upp Embla, hon ville låna henne och det går ju jättebra! Det slutade faktiskt snöa på vägen in men det blåste fortfarande. Daniel håller på och spränger vid flygfyren så vi stannade där. Fenix tycker det är jätteroligt med alla grävmaskiner och borrvagnar. Vi hann se på när Daniel sprängde en gång. När Daniel var klar med det så kom han ner till oss som stod på behörigt avstånd, när Fenix fick syn på pappa så sprang han dit, gullungen! Vi gick och åt lunch tillsammans på flygfyren. Daniel var inte så hungrig så han tog en köttbullesmörgås och jag åt fiskgratäng, jättegott! Daniel behövde gå tillbaka jobbet efter lunchen så jag och Fenix gick in och handlade lite. Marie-Louise behövde mjölk så vi handlade det till henne och sedan lite smått och
gott till oss.
På vägen hem började solen skina, härligt. Fenix fick sova middag och sedan äta lunch och efter det gick vi ut en stund i solen. Fenix skottade och gjorde så fint här på framsidan! Det var riktigt varmt och skönt i solen när man höll sig mot husväggen.
Nu har vi precis varit och hämtat Embla hos Marie-Louise och Gösta och fikat lite, eller jag fikade inte för jag var mätt efter maten.
Fenix har hoppat i säng och jag och Daniel ska äta en varsin sembla och  mysa ner oss i soffan!

































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0