Torsdag

I onsdags hade farmor varit på bokrean så Fenix fick två nya böcker, en med mjuka djur i som han kan klappa på och och en med bilar. Det var perfekt för honom att sitta och titta i sina böcker och ta det lugnt när han inte var riktigt frisk.
I går var Fenix hos farmor medans jag och Daniel jobbade. Han är frisk men vi tänkte att han kunde få vila lite extra från dagis så han är helt 100% nästa vecka. Marie-Louise kom hit vid kvart i sju på morgonen och då åkte jag,  Fenix hade vaknat straxt där efter. Jag tog lite komp den här dagen så jag slutade klockan 13.00. När jag kom hem gick jag en promenad med Embla och sedan gick jag upp till farmor. Dem hade bakat nästan hela dagen och tittat på "issen" som Fenix kallar kissarna för. Jag och Daniel fick varsit jättegulligt bullhjärta med rött pärlsocker på som Fenix bakat! Världens godaste bullar!
Vi fick fika med nybakat bröd innan vi gick hemmåt. Fenix var trött på eftermiddagen och kvällen, han hade bara sovit i en halvtimme hos farmor, här hemma sover han alltid 2-3 timmar mitt på dagen.
Daniel handlade med sig mat hem, han ät pizza och jag tog en  tacotallrik. 
Fenix somnade redan vid halv sju och då hoppade jag och Daniel ner i badkaret och efter det tittade vi på sveriges värsta bilförare.  

Fina nya böcker

Läser nya boken

Boken om fordon som han fått tidigare är inte heller så dum

Hämtar vatten

Kul med vatten

Mjölk är inte heller dumt

Gurka!

Hjärtat!

Världens finaste Fenixbullar!

Lånar pappas mössa

Mys med pappa i soffan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0