Middag hos mormor och morfar

På förmiddagen idag gick vi en promenad med Embla och Fenix åkte pulka. Han tycker det är jätteroligt! När Fenix haft sin sovstund åt vi lunch och sedan åkte vi till norrtälje. Vi handlade en 1-års present då vi ska på kalas på tisdag. Fenix fick en ny mugg oxå! Jag och Fenix åkte vidare till mormor och morfar medans Daniel skulle gå och tatuera sig och sedan ut och äta middag med Henkan och eventuellt vidare utgång.
När vi kom till mormor och morfar fick vi fika. Fenix fick titta massor på "issarna", han är helt kattokig! Morfar, Fenix, Embla och jag gick en promenad medans mormor lagade mat. Fenix fick gå en bit och sedan åkte han vagn, han föredrar att gå numera men det tar ju lite tid då man måste stanna och titta och känna på precis allt. När vi kom hem igen fick vi älgstek, sås och potatis och glass till efterrätt, smaskigt! Efter middagen så vart Fenix trött så jag rakade lite på Caesar som börjar bli tovig igen och sedan åkte vi hem. Jag lyckades hålla honom vaken hela vägen hem fast det var precis att det gick. Embla vart kvar hos mormor och morfar, hon får bli bortskämd i kväll och imorgon!
Fenix ligger och sover nu och jag ska titta på tv. Tack för en trevlig och smaskig middag! 
Det var lite roligt nu på kvällen. Daniel och jag har bestämt att vi ska sätta Fenix på pottan innan nattningen och på morgonen. Inte för att vi tror att han kommer göra något ännu men bara så att han får in vanan. Han satt där nöjd i någon minut innan han ledsnade. Jag bar då upp honom på skötbordet för att ta på honom en blöja, då kissar han ner hela skötbordet, hihi! Han har inte kissat på skötbordet på hur länge som helst! Lite komiskt faktiskt, jaja, vi fortsätter väl med pottsitttandet framöver ändå! Som sagt, inte för att vi tror att han kommer kissa där ännu utan bara för att få in vanan att sitta där.

Provar nya muggen

Pepparkaka är gott

Provar ett annat glas med mjölk

Spanar in micron med morfar

Fenix och morfar på promenad

Vart ska jag gå nu då?

Mammas hjärta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0