Fika

I går efter middagen gick vi upp en sväng till farmor och farfar och fikade. Vi ville höra hur det gått för Cecilia med hennes flytt och det hade gått bra.
Fenix drack mjölk ur ett vinglas av plast, han tyckte det var helfestligt! Lite lek vart det oxå innan vi gick hem igen där Fenix somnade som en stock. Daniel och jag tittade på Sveriges värsta bilförare på kvällen.
I morse vaknde Fenix vid sex-tiden. han är morgonpigg han men samtidigt då somnar han vid sju på kvällen och sover dessutom 3 timmar mitt på dagen så man kan inte räkna med att han ska sova längre. Daniel låg då kvar i sängen, han skulle vara ledig idag! Så mysigt eftersom jag sedan jobbar i helgen. 
Han var i alla fall sugen på nybakta frallor och åkte nyss in till norrtälje för att handla det till frukost. Fenix sitter här på golvet och försöker få på sig sina gummistövlar, hihi, han vill nog gå ut men det får vänta tills efter frukosten i alla fall. 
Efter Fenix sovstund idag så ska vi in till norrtälje och äta lunch och ha det mysigt!
I går fick jag mina papper från chefen som hon fått fylla i angående min havandeskapsledighet. Nu kan jag skicka in allt till försäkringskassan, skönt! Får mitt moderskapsintyg när jag ska till barnmorskan nästa gång och sedan ska alla papper vara klara. Om det går som jag vill så jobbar jag min sista dag den 20:e april.

Farmor, kan jag få lite mjölk?

Tack!

Det här ska bli gott!

Smörgåsrån med leverpastej är riktigt gott

Pappa, ge mig mazarinen!

Proväter mazarinformen

Mjök i vinglas och bulle är inte heller så dumt

Åh, så gott och tjusigt att dricka ur ett sådant här glas!

Lite lek!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0