Besök hos mormor

I morse började jag med att städa av lite här hemma och tvätta. Tråkigt men behövligt!
I förmiddags åkte jag och barnen till mormor, hon har ryggskott och är hemma. Morfar jobbade. Fenix busade runt och läste bok med mormor. Han tyckte nog att mormor skulle busa med honom men hennes rygg klarar inte riktigt av det.
Mamma och pappa hade htitat barnkläder hemma hos farmor som pappa hade när han var lite, var tvungen att prova dem på Fenix, han vart så söt så!
Vi åt lunch tillsammans och sedan passade mormor Corona medans jag och Fenix gick till kryddan och hämtade ut ett paket som kommit.
När vi kom hem till mormor igen så fick Corona lite mat och sedan somnade hon en stund, när hon vaknade åkte vi hem igen.
Fenix somnade en stund i bilen och ville därför inte sova något när vi kom hem så han får vara vaken och så får han lägga sig lite tidigare ikväll.
Corona och han har lekt och nu vilar Corona. Hon har tränat på att sitta upp. Fenix kunde sitta vid den här ålderna men han var ju lite stadigare hela han med mer än 2 kilos mer kroppsvikt än lilla Corona. Hon kan sitta korta stunder men sen lutar hon sig framåt som en fällkniv. Fenix har hållt Corona sällskap i gåbordet oxå, han är bra tokig lilleman!
Om en stund ska vi  börja med maten men först ska jag och Fenix mysa en stund i soffan.


Läser med mormor





Morfars gamla kläder











Lunch





Soffhäng

Trött kille på väg hem

Glad tjej på väg hem

Lite skelögd då!



Sitter och proväter på bror

Det är tungt för ryggen

Håller man i sig i gymmet så går det ganska så bra!

Håller Corona sällskap i gåbordet



Visar syrran hur man gör!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0