BVC och klippning

När jag lämnat Fenix på dagis så åkte jag hem och städade lite innan det var dags att väcka Corona. Vi åkte in till BVC där vi mötte upp Daniel som jobbade i norrtälje idag. Det var dags för 6-månaderskontrollen hos läkaren. Allt såg jättebra ut, hon beter sig precis som en 6-månaders bebis ska! Hon har inte ökat så mycket i viktpå 1 månad men lite i alla fall. Ökningen var 215 gram vilket betyder att damen väger 7080 gram nu. Hon låg under viktkurvan redan förra gången och  nu har hon sjunkit ner lite till men det var ingen fara sa läkaren. Jag är ju ganska så smal så troligtvis brås hon på mig medans Fenix brås på Daniel. Fenix vägde 9470 gram i samma ålder, det är 2,4 kilos viktskillnad, hihi!
När vi var klara på BVC så åkte Daniel tillbaka till jobbet och jag och Corona åkte hem till Marie och lilla Linnéa. Jag fick min toppar klippta, perfekt! Småtjejerna satt i varsin babysitter brevid och tittade med nyfikna ögon på oss när hårfönen satte igång, hihi! Dem var helt trollbundna!
Det vart även en trevlig fika innan vi båda åkte till dagis för att hämta upp våra pojkar! Fenix hade julpysslat på dagis och gjort en jättefin julgran! Han är så duktig! 
Nu sover båda trollen och jag ska snart lägga mig på soffan och slappa lite!

I gungan hos Marie

Corona och Linnéa

Mammas plutt







Fenix har gjort den här fina granen på dagis i dag! Rena konstverket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0