Coronas dop och Fenixs kalas

I lördags hade vi Coronas dop och Fenixs födelsedagsfirande. Vi gick upp tidigt på morgonen och började duka och fixa med allt möjligt. Klockan elva kom gästerna, 57 stycken, och dopet började. Corona var duktig men vart lite kinkig på slutet då det var så varmt i dopklänningen, hon verkade njuta av att prästen blötte ner huvudet på henne. Handduken som jag lagt fram till att torka hennes huvud med sa prästen var den finaste handduk som han har sett användas i ett dop. Det är ju lite kustigt eftersom det var samma präst som döpte Fenix och då hade vi samma handduk. Jag köpte tyget till den i sundsvall coh sedan har mamma sytt till den.
Efter dopakten serverades smörgåstårtor som Marie-Louise gjort, jag och Daniel försökte så gott det gick att gå runt och vara lite sociala, man hann dock inte prata så lång stund med var och en.
Efter smörgåstårtan serverades vanlig tårta som vi beställt av en bekant till Marie-Louise. Corona fick en doptårta och Fenix en födelsedagstårta.
När alla var mätta i magarna fick Fenix öppna sina paket, det vart en hel del!
Vi väntade med att öppna Coronas paket till efter att gästerna gått då vi hellre villa kunna sitta och prata lite med dem istället. Hon fick jättefina smycken, kläder, smyckesskrin, klocka, fotoramar, leksaker, sparbössor, en fin låda i korgmaterial, ljusstakar, gosedjur, cd-skivor, pengar mm.
Det vart en kanondag och vi hade jättetur med vädret då det var soligt och varmt.
Tack snälla alla som ville komma och förgylla våra barns dag och ett stort tack för alla presenter!

Ska kolla igenom bilderna som Mikael och pappa tog på dopet oxå så kanske det kommer upp några fler bilder så småningom.

Trött tjej hänger med mamma på morgonen

Min bror som fick agera fotograf under dagen

Mormor och Fenix

Påklädning av dopbarnet

Coronas servetter

Fenixs servetter

Dopbordet

Pslamerna, Idas sommarvisa och Ett liv ur dina händer


Prästen, jag, Corona, Daniel och gudmor Carro






Svårt att tända ljusen










Carro häller upp dopvattnet





















Handduken



En del av dem dukade borden

Smörgåstårtor och vanliga tårtor











En del av gästerna


Fenix får hjälp av farmor att skära tårta











Lilla Elvira på promenad

Carina och Elvira


Prästen tog sin gitarr och spelade loss lite!









Stadigt grepp om skägget

Hos gudmor Carro

Fenixs presenter


Paketöppning











Alla saker

En trött tjej vilar ut hos mormor efter dopet

Coronas alla paket.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0