Förberedelser

I går var vi uppe vid Cecilias hus och ordnade lite med bord och stolar inför dopet och kalaset. Daniel körde gräsklipparen med släp på och Fenix åkte självklart med.
Klockan 13.00 kom prästen hit och vi pratade och bestämde lite saker inför dopet.
Efter besöket fortsatte vi att pyssla lite inför dopet, jag vek servetter, strök dopklänningen och sprättade bort det blåa bandet och letade recept på en vegetarisk snörgåstårta.   
På eftermiddagen kom Carro och henns kille Nicklas hit. Dem hade handlat med sig mat på vägen som vi sedan  åt tillsammans när dem kom hit. Jag fick ett presentkort hos Carros syster på en ansiktsbehandling, tack snälla!
Fenix lärde sig under kvällen att säga Carro, hihi, äntligen! Efter maten åkte vi ner till båten där Nicklas fick prova sig på
wakeboard, han var jätteduktig! På tredje försöket var han uppe!
När vi kom i land igen så plockad Carro sten till Fenix som han fick kasta i vattnet!
Corona somnade som vanligt vid 23.00 och vaknade i morse vid halv nio utan att vakna något. Så himla duktig, hon verkar helnöjd med att få ligga på mage och sova! Det är tredje natten i rad som hon sover 9.5 timmar i sträck!

Fixar lite med gräsklipparen



Kör bord och stolar



Corona sover under tiden vi pysslar

Jag skriver upp en  "att göra lista"





Corona sitter med vid bordet när jag viker servetter

Min present





Nicklas på wakeboard



Carro och Fenix leker på stranden




Kommentarer
carina

Kul att fixa in för dop =)

Jag ska börja jobba åt relita men det är bara timmar så jag letar efter ett annat så man får mer än så.

2011-08-05 @ 17:21:46
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0