Besök hos mormor och morfar

I morse åkte Daniel till jobbet vid femtiden. Corona somnade på mage vid elva igår och vaknade sex i morse, hon fick då lite mat och somnade sedan om till kvart i åtta då Fenix oxå vaknade. Vi hade det mysigt i sängen en stund innan vi gick upp och åt frukost, Corona somnade sedan om en stund och jag och Fenix packade bilen.
Vid halv tio åkte vi till mormor och morfar på landet. Vi gick ner på stranden och badade en stund, vi gick sedan hem och fikade. Efter fikat gick vi ner på stranden en stund till.
När vi hade badat, solat och busat klart gick vi hem och åt lunch. Fenix badade lite i en balja på tomten oxå, han får aldrig nog av bad. Han har även plockat smultron och hallon idag och upprepat varenda ord vi sagt! Han är en riktig papegoja just nu, det bara sprutar ut ord ur hans mun, jätteroligt!
Daniel ringde på eftermiddagen och han var då på väg hem och skulle handla på vägen, barnen och jag åkte då hem!
Fenix och Corona sov i bilen på vägen hem, skötn för dem. Corona sov även en stund när vi kom hem så jag och Fenix passade på att leka lite här hemma och mysa massor medans Daniel höll på att pyssla lite.
Efter middagen gick vi upp till Cecilias hus och lömnade lite dricka till dopet, Daniel hade handlat det idag.
Vi hann med en fika hos farmor och farfar oxå innan vi gick hem. Fenix sover nu sedan en stund tillbaka och Corona ligger i mitt knä och hickar. Hon ska få sig ett bad nu och sedan ska hon nattas!
Tack mormor och morfar för en mysig dag!

Morgonmys

Morfar och Fenix spanar in vattnet

Apelsindax

Busunge

Gräver lite

Vilar i mormor och morfars säng

Bad i balja



Fika

Tillbaka på stranden

















Gungbräda



Lilltjejen

På väg hem igen

Lunch

Skönt ute i gräset










Trött kille i bilen

Mys med mina underbara barn



Äter grissini i  soffan



Trött tjej vilar i sängen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0