Tisdag

Det är nästan lika triist väder ute idag, grått, grått, grått! Det är tur att man har sina små solstrålar! Fenix och jag hade en mysfrukost tillsammans, vid frukostbordet tjatade han om "mer patte" hela tiden, hihi! Det betyder mer pastej, alltså leverpastej, tokunge! Hanbabblar för fullt hela tiden och nya ord sprutar ur munnen på honom dagligen. I går var det russin, grävmaskin och nypon som lades till i ordförrådet, så roligt!
Corona fick jag väcka halv nio efter 10½ timmes sammanhängande sömn, hon hade gärnat sussat vidare en stund till men vi skulle lämna Fenix på dagis nio så det var bara att väcka prinsessan.
Eftersom det är grått och ruggigt ute så fick Corona på sig en overall idag, samma som Fenix hade när han var liten.
Fenix är nu levererad på dagis hos sina kompisar och Corona har somnat om på mig.
Hon ska få sova en stund till och sen ska vi åka till norrtälje och se om förminskningen av förlovningsringen är färdig, känns så naket utan ringen.
Vi ska även möta upp Daniel och äta lite lunch, farmor kanske oxå skulle med. Klockan två ska vi hämta upp Fenix igen!


I gymmet igår







Gullungen i sin overall


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0