Norrtälje

Morgonmys som vanligt på våran lediga dag och sedan promenad med Embla. Efter det åkte vi till norrtälje och handlade hundmat på granngården, efter det gick vi till parken där Fenix fick leka. Han åkte lite rutschkana och busade i sandlådan men roligast var ändå alla vattenpölar! 
Efter en stund i parken fick han syn på en staty av en apa, till en början var han väldigt avvaktande och smög runt apan och spanade in den på håll men efter en stund vågade han sig fram och undersökte noggrant apan! Efter ytterligare en stund fick apan både en klapp, puss och blev matad med sand, min lilla söta pojke! 
På vägen från parken fick vi syn på några änder, vi plockade fram lite knäckebröd som låg i skötväskan och matade dem lite, Fenix tyckte det var helfestligt men han ville oxå ha lite knäckebröd om nu fåglarna skulle ha, rättvist ska det vara!
Vi stannade till på babyproffsen och köpte nya nappar till nappflaskan, dem börjar bli slitna. 
Innan vi åkte hem så handlade vi lite på flygfyren. Fenix orkade inte vara vaken många minuter när vi kom hem utan sussar nu gott i sin säng. När han vaknar blir det lunch för hans del, jag har redan ätit. Det blir även en promenad lite senare, Embla vill nog ut och pinka lite! 

Handlat hundmat på granngården

Full fart mot lekplatsen

Klätter, klätter

Jippie, en rutschkana!

Wiiie!

Sötnosen!

Bästa vägen?

Lilltrollet

Lite trångt kanske?

Kul i sandlådan

Mammas älskling

Vattenpöl!

Gungeligung

Titta, titta, titta mamma!


Vad är det här?

Hej, hej!

Vem är du?


Klappa apan

Puss!

Mata apan med sand


Mer vatten!

Mata änder med hårt bröd

Fenix ville oxå ha lite hårt bröd

Kul att mata änder


Kommentarer
carina

Hej!

det slog mig att jag svarde nog inte på de du skrev förut om att ni ville komma och hälsa på i mitt nya boende.

Och när jag väl bor där är ni vart välkommna och hälsa på =)

2011-04-07 @ 08:52:57
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0