Jobbhelgen över!

Så var även denna jobbhelg över, härligt! 2 veckor alltså 9 arbetspass kvar till havandeskapsledigheten. På vägen hem från jobbet hämtade jag upp Embla hos mamma och pappa, jag passade även på att raka Caesar lite, han blir så himla tovig nu när det är fuktigt ute, jobbigt med långhårskatt!
När jag kom hem vart det många kramar med Fenix, dem hade haft en rolig båttur igår med mycket lek i bollhavet. Fenix hade fått två traktorer och en tröja av farmor. 
På eftermiddagen gock vi upp till farmor och farfar och fikade. Fenix hittade massa roliga vattenpölar på vägen dit! Farfar har opererat ryggen och fick komma hem idag, han mådde bra! 
När vi kom hem igen vart det middag, pojkarna lagade fajjitas, smaskigt!
Embla och jag har tagit oss en promenad i spöregnet, inte så trevligt men nödvändigt!
Jag har tagit en kvällsdusch med Fenixen och nu sover han sedan en timme tillbaka. Innan vi hoppade in i duschen så kissade han på sin potta, mamma blir lika stolt varje gång! Det var en tag sedan han kissade på pottan nu, men idag så! Imorgon väntar jobb och dagis men tisdag och onsdag är vi lediga! 
Jo, efter duschen smörjde jag in mig med ett hudlotionprov som jag fick från Carro och hennes salong Ditt vackra jag. Det är någon tjusig chokladlotion. Det luktade så gott, man skulle kunna äta upp sig själv och Embla har nog slickat rent varenda lite centimeter på mina händer, hihi! Får nog ta och boka en chokladkroppsbehandling av Carros syster, hon utför sådana!


Vattenpöl!

Plask, plask!

Gullunge

Hjälper farmor att bära fram fikabrödet

Hämtar sin stol

Gott med mjölk

Pepparkaka!

Hihi, så söt!

Far och son, lika som bär

Klossbygge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0