Massa djur

Embla och jag gick en promenad igår ner till badplatsen, Embla hittade en halv stubbe som hon självklart var tvungen att släpa hem.
Halv två hämtade jag och Marie-Louise Fenix på dagis. Vi åkte hem till Enid och Hans och Fenix fick titta på får, lamm, hästar och höns. Tyvärr vart det inte då mycket kort från djuren, det är svårt att hålla reda på lilleman och ta kort samtidigt! Han var i alla fall stormförtjust över att se djuren! Vi fikade lite innan vi åkte hem igen.
Daniel var redan hemma när vi kom hem, han höll på med staketet och Fenix hjälpte oxå till såklart! Vi åt middag hos Marie-Louise och Gösta och när middagen var avklarad så gick vi hem och jag klippte ner rosbuskarna och Daniel och Fenix fortsatte med staketet. Fenix fick sedan följa med mig och Embla på promenad medans Daniel målade lite på huset.
En skön heldag ute i solen!


Embla ska släpa med sig en halv stubbe på promenaden

Lilla lammet som Fenix fick klappa

Tittar på höns

Titta mamma!

Sitter vid bordet hos Enid och Hans

Smakar på Enids goda bullar

Russin är gott!

Klipper gräset under huset

Hjälper pappa att blanda betong

Grabbarna hjälps åt

Så bra det går!


Buspojkar

Vad gör du där uppe pappa?

Pappa försvann bakom staketet

Nya hästen hos farmor och farfar

Daniel ville oxå ta en provtur

Åker skottkärra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0