Blandat

I går var Fenix på dagis mellan 9-14. Han älskar verkligen dagis och all utevistelse med roliga leksaker! Han står och rycker i grinden in till dagis medans jag sätter fast Embla och när grinden är öppnad så springer han ut på gården och grabbar tag i närmsta cykel eller traktor, man får jaga efter honom om man vill ha en kram!
Medans Fenix var på dagis så tvättade jag och städade av lite här hemma, Embla fick sig en promenad i skogen oxå! Vid två hämtade vi upp Fenix, vi gick hem och åt mellis och sedan åkte vi in till norrtälje där vi mötte upp Daniel. Vi gick och handlade solskyddsfaktor som Fenix kan ha på dagis samt lite solhattar/kepsar.
När vi var klara åkte jag och Fenix hem och lagade mat och Daniel åkte vidare och handlade lite lister och så till Fenix´s rum.
På kvällen körde Daniel lite saker från ladan och hem och jag och Fenix åkte med på bilkärran, han tyckte det var jätteroligt! En fika hos farmor och farfar hann vi med oxå. Fenix och Daniel busade ute en stund medans jag gick med Embla och när jag kom hem nattade jag Fenix medans Daniel åkte ner till bryggan och fixade lite.
Nu har Fenix kissat på pottan två dagar i rad, självklart kommer det i blöjan oxå men han har i alla fall sagt till och gått och satt sig på pottan. Igår läste han Daniels mc-tidning medans han satt där, hur söt som helst!
Imorse vaknade jag innan Fenix, jag låg dock kvar i sängen tills Fenix började tralla inne på sitt rum klockan sju. Vi åt frukost och till Fenix´s stora förtjusning så var det en grävmaskin som höll på att gräva ur i ett dike vid vägen. Fenix kastade sig ner från stolen och sköt den till fönstret, klättrade upp och bara njöt! Han älskar verkligen alla maskiner!
Nu har Embla och jag lämnat Fenix på dagis. Han var lika lycklig idag! Jag ska bädda rent sängarna, en tvättmaskin är redan igång. Jag ska sedan hämta Fenix halv två och åka till Janny, en gamal arbetskamrat!
Ikväll ska Henkan komma och måla Fenix´s rum oxå, ska bli så skönt när det är klart där!

Busungen på dagis


På väg till stan!

Läser pappas mc-tidning på pottan

Hmm, intressant pottposition!

Åka bilkärra!

Mammas gull!


Badhatt och keps

Keps och solhatt

Lilla pajasen vid frukostbordet

Mammas gos!

Vad är det där för spännande?

En grävmskin!

Bråttom, bråttom

Stolen till fönstret

Klättra upp

Perfekt nu ser jag!

Perfekt sikt!

Hallå, grävmaskinen!

Titta noggrant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0