Påskdagen

Idag åkte Daniel iväg med Henkan och TB för att åka cross i upplands väsby. Jag och Fenix bakade lite på morgonen och sedan hoppade vi in i bilen och åkte till mormor och morfar på landet. Fenix lekte först lite med sina bilar och sedan hjälpte han till att bära ved, så duktig kille.
Efter allt slit vart det fika och sedan gick jag, Fenix, morfar och Embla en promenad. Det var så himla skönt i solen! Fenix ville dock inte somna vilket jag hade hoppats på så mormor tog en liten extra promenad med honom när vi kom hem igen och då somnade han. Han vaknade dock efter 20 minuter igen, den lilla nyfikna killen ville inte alls sova så han fick komma upp igen. Det var så varmt och skönt på tomten så Fenix fick ha t-shirt och bara fötter!
Vi åt lunch med mormor och morfar innan vi åkte hem igen. Hemma vart det lite lek innan vi gick upp till farmor och farfar och åt middag. Efter middagen vart det lite mer lek.
Nu sover den trötta killen, mycket frisk luft och sol gör honom jättetrött! Henkan skulle komma förbi här nu på kvällen och slipa och måla lite, vi får se om han dyker upp. Embla och jag har varit på promenad så nu blir det till att slappa i soffan!

Lite lek med sin bil när vi kom


Hämtar ved

Titta vad duktig jag är mamma!

Så duktig


Arbetande pojke

Sliter och jobbar

Dags att vattna

Pyssel i skogen

Hjälper mormor och morfar att kratta

Fika

På promenad

Härlig promenad

Caesar tar det lugnt i skuggan

Vissla har hittat korgen att ligga i

Mysigt

Embla solar som vanligt

T-shirt och bara fötter!

Kul att gå i trappan själv

Myser hos mormor

Mammas buse

Mysigt att vara barfota

Embla och Fenix i trappan

Vattentunna!

25 grader på eftermiddagen


Utelek på eftermiddagen







Pappa vill smaka

Bus med farbror

Läser tidning



Kommentarer
carina

Ja de var lite synd men hoppas de blir fler tillfällen =)

2011-04-25 @ 19:21:29
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0