Påskafton

I går var Henkan här igen och spacklade. Jag, Fenix och Daniel tog en morgonpromenad ner till badet på morgonen innan Henkan kom.
Det vart mycket utelek och vi hade fruktstunden ute i solen oxå! Daniel pysslade lite ute i trädgården.
Klockan två kom mina föräldrar och vi gick då alla upp till Marie-Louise och Gösta och åt påsklunch. Det var jättegott och jösses så mätt man var när vi gick däifrån. Fenix fick en jättefin påskkärring och pengar till spargrisen i påskpresent av mormor och morfar.
Daniel hade fått låna en liten grävmaskin så efter lunchen så började Daniel gräva lite och jag, Fenix, mormor och morfar samt Embla gick en promenad till Fenix´s dagis. Mormor och morfar ville se vart Fenix var på dagarna. När vi kom hem åkte mormor och morfar hem och Fenix oxh jag var ute en stund till. Fenix somnade sedan gott på kvällen och hörde inte Henkan som höll på att slipa och måla i rummet intill. 

Bär färg till sitt rum

Morgonpromenad

Daniel krattar vid badplatsen

Fenix kollar så pappa gör rätt med trappan

Lite fruktstund ute i i det soliga vädret, sitter vid nya utemöbeln

Gott!

Påsklunch med massa gott

Alla njuter av maten

Glad kille

Gott med påskmat

Skål pappa!

Törstig

Henkan, mamma och Fenix

Smaskig tårta

Pappa, Marie-Louise och Mikael

Sågar med sin motorsåg

Bus med Mikael

Smälter maten!

Paket från mormor och morfar

Kör grävmaskin med pappa

Skojigt!

Morfar kör vagnen

Leker i sandlådan vid dagis

Dessa kärlekskrankar till paddor är överallt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0