MVC, fotbehandling, lunch och massa bus

Jag och Embla gick ner till dagis och lämnade Fenix klockan nio, han hade inte tid att ge mamma någon kram inte, han sprang iväg ut på gården och lekte med allt och alla. När jag kom hem igen bytte jag om och åkte till MVC. Allt gick bra. Blodvärdet var lite lågt så nu ska jag äta järntabletter varje dag istället för varannan. Vikten då....ja vad ska man säga...0,3 kg upp på 3 veckor. Inget att skryta med direkt. Nu väger jag 63,7 kg men vi skrev 64 kg i papprena så ser det lite mer ut, vi avrundade uppåt! Magen hamnade lite under kurvan men ingen fara för den håller sig inom referensramarna! Lite besviken på den minimala viktökningen men det blir till att svulla i sig mer!
Efter MVC åkte jag till Carro på "Ditt vackra jag". Där fick jag en jätteskön fotbehandling med slipning, peeling, lerinpackning och massage! Så himla skönt! Hon var i sig lite sur på mig som klippt tånaglarna dagen innan, det är ju sånt hon ska göra, hihi! Ska bättra mig till nästa gång! Fötterna är nu bebislena!
När vi var klara gick vi till pelikan och åt lunch, laxfjäril med rotfrukter, smaskigt! Efter lunchen skildes vi åt, norrtälje tidningen skulle komma till salongen och göra ett reportage, jätteroligt!
Jag gick till apoteket och köpte lite solskyddsfaktor till mitt ansikte samt till Fenix. 
När jag kom hem var det bara att koppla Embla och gå ner och hämta Fenix på dagis, han lekte och hade det skoj på gården, han skulle visa mig cyklarna, rutschkanan och sandlådan innan jag fick en stor kram. Vi åt lite mellis och sedan gick vi ut i solen. Det vart lite lek i sandlådan och sedan fick Fenix cykla på framsidan, eller cykla och cykla, han springer fram med fötterna men vad gör väl det, han tycker det är jättekul i alla fall! 
Nu sover lilleman och jag har varit ute en sväng med Embla, nu ska jag ta mig något att äta igen och titta på tv.


Puss trollet

Påklädda för promenad till dagis!


På "Ditt vackra jag"

Här spenderade jag en skön timme!

Synd att det inte syns hur mjuka och blanka fötterna är. Som bebisfötter!


Cyklar på dagis

Upp för stegen

Så roligt på dagis

Dagis har rolig sand oxå

Stannat och tittat på hästarna på vägen hem

Roligt med hästar

Hemma i sandlådan på eftermiddagen

Åka gåvagn

Gräva är kul

Cykeltur

Min stora kärlek!

Älsklingen

Åker lite traktor oxå

Lite lek med den mindre traktorn oxå

Lite mariekex ute i solen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0