Utevistelse

Idag har det blivit en del gjort här hemma, jag har i sig inte gjort så mycket utan mest hållt reda på Fenix som varit ute mest hela dagen, i sig är det ett heltidsjobb för vilken fart och energi han har, det går inte att sitta still någon längre stund utan man får gå efter och kolla på honom hela tiden. Det är så mysigt att se hur han stortrivs ute! Solen har ju lyst på oss hela dagen oxå!
Daniel började morgonen med att sätta upp en hylla ovanför skötbordet där Fenix kan ha sina salvor, hårborste och sitt lilla apotek efter det bytte Daniel och Mikael fönstret i Fenix blivande rum, det vart jättefint! Daniel gjorde iordning på utsidan efter det men insidan får han ta i veckan då vi inte hade några foder hemma.
Fenix somnade runt halv ett och sedan väckte jag honom igen vid kvart i tre. Vi åt lite och sedan gick vi ut igen. Daniel bytte till sommardäck på våran bil och sedan kom Gösta och Daniel hjälpte även honom med däcken. Skönt att slippa dubben nu!
Efter middagen gick jag en sväng med Embla som förresten börjat löpa, pust! När jag kom hem duschade jag och Fenix tillsammans och nu sover lilleman. Jag ska hoppa ner i soffan nu och mysa!

Mysmorgon i sängen med elefanten Thilde

Härligt när man ser dessa gobitar på promenaden

Tokstollarna

Fönsterbyte på gång

Fenix hjälper självklart till

Mikael hjälper till

Vart tog fönstret vägen?

Soligt och skönt

Nya fönstret

Lilla trädgårdsmästaren

Gräsklipparsäsongen har startat

Krattning

Lek











Mys i solen

Lite banan är alltid gott......

.....ännu godare blir det om man får sitta ute i solen och njuta av den!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0