MVC och tandläkarbesök

Jag träffade Carina utanför MVC tio minuter innan mitt besök där, hon lämnade över två söta tjejplagg till våran lilla tjej, tack snälla. Tyvärr hann vi inte prata så mycket då jag hade en tid att passa men vi fåpr ses en annan dag.
Allt gick kanon på MVC. Alla värden ser bra ut och lilla hjärtat tickar på som det ska. Nu ligger hon med huvudet neråt men det betyder ju inte så mycket i och med att hon fortfarande är så pass liten så hon kan vända på sig. Hihi, hon gör precis likadant som sin storebror, sparkar mot ultraljudsmanicken som man lyssnar på hjärtat med, riktiga karatesparkar, barnmorskan bara skrattade! 
Ställde mig på vågen oxå, ja vad ska man säga, 1.2 kg upp på 3 veckor och 3 dagar, inget att skryta med direkt men men.... det är bara att fortsätta svulla i sig!
Åkte hem en stund efter MVC, gick en promenad med Embla och åt lunch och sedan åkte jag tillbaka till norrtälje. Började med att hyra film och köpa godis och efter det gick jag till tandläkaren. Har så ont i mina tänder i överkäken på vänster sida. Tandläkaren kunde inte hitta något men när han tog en röntgenbild så såg han att bihålorna trycker på tandrötterna. Får ringa vårdcentralen på måndag igen.
Jag skulle lämna Embla hos mamma och pappa när jag ändå var i stan. Pappa hade inte hunnit hem från jobbet när jag var klar så jag gick en sväng på stan. Köpte ett galonställ till Fenixen samt två linnen. Lilltjejen fick en tunika med tillhörande byxor samt en mjukisoverall. Pappa ringde precis när jag var klar så då var det bara att gå dit och lämna Embla, hon vart jätteglad att få komma dit!
När jag kom hem så gick jag och Daniel upp till Marie-Louise och åt middag. Fenix hade haft det toppen där hela dagen. Dem hade städat och bakat bullar.
Nu sover Fenixen och Daniel ska ta sig ett bad, efter det väntar godis och film.


Godis och Saw 3D 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0