Fika och lek hos Janny

Jag hämtade upp Fenix på dagis halv två och så åkte vi hem till Janny. Hon hade plockat fram en jättelåda med duplo från när hennes barn var små och Fenix tyckte det var så skojigt med alla leksakerna. Han hittade även massvis med lila små stenar som han fick leka med. Han öste stenarna mellan olika koppar och behållare. Vi hade en jättetrevlig och rolig fikastund med lite skvaller medans Fenix roade sig själv bland alla leksaker. Vi åt prinsesstårta och Fenix fick några nyttiga kex med havre och mjölk från Holland där Janny kommer ifrån. Fenix är inte så förtjust i bakverk utan bara bullar och kakor!
Vid kvart över fyra åkte vi hemmåt igen. Daniel var hemma och lagade mat för Henkan skulle äta hos oss. Kyckling och pasta! Henkan målade klart Fenix´s rum, nu är det bara tapeterna på garderobsdörrarna och lister kvar! Jag och Fenix var ute och lekte i eftermiddagssolens medans grabbarna höll på inne.
Daniel la Fenix på kvällen och jag gick en promenad med Embla, resten av kvällen spenderades i soffan med Grey´s anatomy.

Embla badar fötterna på morgonpromenaden!

Hemma hos Janny

Tant Janny har massa roligt duplo!

Kaka!

Massa små, lila stenar att leka med!

Duplobilarna var populära

Glad kille

Läsa telefonkatalogen

Bus med Janny

Hihi!

Spelar gitarr med Janny

Barbies bil

Hemma och leker i sandlådan på eftermiddagen


Kvällstur med gräsklipparen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0